Perjalanan ke JB

Monday, November 3, 2008






Sorang demi sorang member aku kahwin, melayari bahtera rumahtangga.Mencari sakinah dan mawaadah.

Sorotan kenduri, kahwin kawan2 yg pernah aku pergi :

Rey di durian tunggal
Firdaus di telaga cina
Kalsom di kmpg tedung melaka
Tomok ngan lin di kmpg benggali
Lintau di penang dan di kmpg bahagia
Rock di bagan datuk
Ku zairul di kmpg sungai petai, changkat jering
Ain di gombak
Keh di seremban
Mus di gombak
Bubs di puchong
Edan di seremban

Yang aku tak sempat pergi kerana komitment berkerja hari ahad, sowiy my prend.




Naza di batu pahat
Izan di melaka.

Yg ini dr geng e rongeng, actually byk lagi kenduri yg aku pergi.


So ari sabtu 1/11 kami berempat 4 musketeer (4ku, muktar,darn ngan aku) berangkat ke skudai untuk majlis pkahwinan gaban , plan pukul 8 bergerak tp ada geng ada lambat siap, 8 :45 baru bergerak, sebelum malam tu, aku main futsall dgn budak megajana, lps mein futsall chatting sampai 1:45 pagi.

Tapi pagi sabtu tu, aku tbangun awal, 7 00 pagi dah bangun, yorlah , excited nak turun jb , first time ooo, kalau pagi sabtu, tak bekerja mau 11:30 baru bangun.

Lps gue bangun, gue trus mesej yg lain, lps siap2 terus gi bank keluarkan duit dan tunggu 3 musketeer , kat parking bawah, tunggu punya tunggu , 20 minit keter pakku tak muncul lagi, lambatnya, gue call muktar , dah nak turun katanya , darah dah mula mendidih, nasib baik dlm 10 minit, keter 4ku muncul , pakku drive, lagi 2 org siap dah duduk kat blkg, maknanya aku kena jadi penunjuk arah.

So bertolaklah ikut arah nilai, masuk plus then singgah rnr seremban, so makan meehon goring, ayam masak merah dan pagedel , ramai nya org, ada rombongan kenduri kawin siap berkebaya dan berbaju melayu, ada rombongan team building , penuh rnr, lps mkn beehon goring, aku lapar lagi , beli lah kuih bengkang dan 1 cucuk nudget, bila nak ke meja, dorang dah cabut dah, haha.




Muktar plak jadi driver, aku masih di sebelah . muktar bawak keter ikut kelajuaan yang di benarkan , 110 km sejam, kadangkala 80 km sejam, pergh bila nak sampai, lps exist tangkak baru pukul 11 pagi, perut dah berbunyi, lapar lagi.dalam 12:30 baru sampai.
Turun aja keter, rahim horn, rupanya dia guide rombongan ,1 bas pengantin perempuan baru sampai, selang berapa langkah jumpa plak amir, adigon , dorang pun dtg, nasib baik kenai , bubuh nasik, ada makcik ceduk nasik, dia bubuh untuk nasik org diet, aku kata tambah skit makcik , lapar ni, nun jauh mencarik port utk makan bsama, ke seberang khemah mencarik meja kosong.ahkak rahim btanya ni kawan rahim ke, aah makcik , aku menjawab aah, , lps bersalam dgn mak rahim, mata aku seperti terpaku , melihat gadis pemberi bunga telur, cun siot awek bbaju biru dan hijau tu, yg biru mcm adik, yg ijau lagi comey, ini mesti saudare gaban, bila mata melirik , membuah kan senyuman yg manis…..mula perasan sendiri

Di kala muktar meunggu giliran untuk karaoke, deejay megumumkan ketibaan mampelai pegantin…so aku dan pakku bergegas di simpang menunggu rombongan pengantin tiba, cantik pasangan pengantin berbaju hijau pucuk daun pisang, dari jauh gaban tersengeh riang, kompang pun di palukan , sesedap halwa telinga,

Selepas duk senggih depan pengantin…cuaca panas…..so lepak dpn khemah karaoke …..muktar mula medendangkan sebuah lagu rock kapak….yg jrg di bawak…..ini tak boleh jadi , dengan macho nya aku ke depan…pilih lagu kenangan lama ….flybaits…dapat tepukan gemuruh (gue rasalah).

Then aku nyanyi lagu ghazal untuk rabiah, anak saudara gaban menepuk puas setelah mendengar suara aku yg merdu ini.


Jam menunjukkan pukul 4, so kita org balik ke hotel……so kalau ada permintaan aku sambung cerita…kalau tidak sampai kat sini saja……chow…….
 
posted by Taqi at 9:30 PM, |

0 Comments: