For first time

Monday, February 9, 2009
Buat pertama kali, aku akan tengok teater berbayar, Puteri gunung ledang the musical sabtu ini, excitednya , almaklum aku bayar tiket mahal ooo rm 150.00 .

aku pergi tengok dengan nok kembang terhalang, dia yg ajak , aku layan ajer.

Antara revolusi tahun 2009 ialah buat suatu yang baru, tengok teater ini adalah permulaan revolusi ini dan saya cukup medebarkan menanti hari sabtu ini.

antara revolusi tahun baru ialah membalas jasa orang tua , satu revolusi yang tertunggak dan wajib di laksana selewat lewat nya 2010 :)
 
posted by Taqi at 7:13 AM, | 2 comments

balik megundi

Aku dikejutkan dgn sms lintau ptg tadi , mengatakan yb bukit gantang meninggal dunia , akibat sakit jatung,Al fatihah buat almarhum.

So pilihanraya parlimen bukit gantang akan di adakan 60 hari selepas speaker dewan memaklumkan pada spr.

InsyaAllah kali ke 4 aku balik megundi, menunaikan tanggungjawab sebagai pengundi dan rakyat Malaysia.
 
posted by Taqi at 6:55 AM, | 0 comments

DiEt

Sunday, January 4, 2009
bila kawan tanya azam thn baru aku, aku masih terpikir2 , ayat yang sesuai untuk menjawabnya ialah diet.
Diet adalah mende yg familiar pd diriku selepas aku gemok.
Nak tau camana aku bleh gemok?
begini ceritanya, lps abis belajar diploma , selama 8 bulan aku duk di umah ajer, xtvt aku tak byk, yang ada cuma makan.pagi makan, tengahari makan, malam makan, tengah malam makan.
selepas itu badan aku berbuak buak naik. sehingga lah pada tahun 2009 ini.
So bermula ini maka bermulalah transformasi badan aku dari buah pie ke buah terung.

see u again :)
 
posted by Taqi at 9:42 PM, | 0 comments

taqis fc vs satyam

Tuesday, December 2, 2008















besh mein futsall semlm, friendly dgn satyam, enjoy :).








di kesempatan ini aku ingin mengucapkan terima kasih pd harrith yg tidak jemu2, megemaskini pembayaran ahli.


terima kasih juga di tujukan kepada 4ku yg rajin megemaskini blog dan sebagai master of photo.
Buat teman2 yg mendokong perjuangan taqis fc , di ucapkan terima kasih dan selamat berjuang.




















 
posted by Taqi at 9:25 PM, | 0 comments

aku kena tagged

Thursday, November 27, 2008

menjawab inquires tagged dari sheeda de, tagged gambar terkini di office, muke aku kembang sejambak , macam pingan nasi gondang hehe.
 
posted by Taqi at 11:20 PM, | 0 comments

nasihat si opah

Tuesday, November 18, 2008
Antara rutin , balik ke kampung ialah menjenguk opah aku di kmpg. Opah belah mak aku yg masih ada, so sementara dia ada ni, selalu gak aku jengok dia.

Rumah opah aku terletak di kmpg dew, blkg rumah ada bendang yg luas. Aku ingat waktu kecil bila air naik sampai ke peha, byk ikan sepat rongeng berkeliaran, mmg byk betul , heaven dgn ikan darat.masa tu besh kejar ikan.....

Cuma dulo aku tk makan ikan darat ni tapi bila merantau gemor benar aku mkn ikan keli .

di depan umah opah aku dulo ada kilang padi, disitu tempat aku bermain , main achi ligan, lari tak ingat punya.

antara permainan lain , main tebas pokok keladi , abis aku tebas pokok keladi yg di tanam oleh opah aku.

permainan yg paling aku suka ialah main kahwin2....aku jadi pengantin laki2, sepupu pompuan aku jadi pengantin pompuan, haha skrg sepupu aku tu dah kahwin anak dah dua.

bercerita tentang kahwin ni, bila aku jenguk opah aku tu, antara soalan cepu emas , hang ni bila nak kahwin? takada makwe kaa...aku kata solow molow,takada siapa yg nak

ianya di hangat lagi bila sepupu aku , laki2 umo 28 akan kahwin 3 minggu lagi,
dia sama sunat dgn aku, aku bersunat darjah 6, dia darjah 4.

so opah aku kasi tip yg mahal , ala din ...hang tiru mcm citer melayu.... bawak beg ...then tiba2 terlanggar awek....then kutip beg @ buku itu, maka terciptalah cinta yg kekal abadi.

besok aku try..........sapa le mangsa aku ni hehe.....
 
posted by Taqi at 7:39 AM, | 4 comments

kelas bahasa arab

Monday, November 17, 2008
Bagi mereka yg berminat untuk belajar bahasa arab. kelas tersebut setiap rabu 8:00 malam - 10:00 malam di CR1002, First Floor.FOM

Semoga dgn pembelajaran bahasa arab dpt mendalami bahasa syurga.Amin
 
posted by Taqi at 6:58 PM, | 0 comments