nasihat si opah

Tuesday, November 18, 2008
Antara rutin , balik ke kampung ialah menjenguk opah aku di kmpg. Opah belah mak aku yg masih ada, so sementara dia ada ni, selalu gak aku jengok dia.

Rumah opah aku terletak di kmpg dew, blkg rumah ada bendang yg luas. Aku ingat waktu kecil bila air naik sampai ke peha, byk ikan sepat rongeng berkeliaran, mmg byk betul , heaven dgn ikan darat.masa tu besh kejar ikan.....

Cuma dulo aku tk makan ikan darat ni tapi bila merantau gemor benar aku mkn ikan keli .

di depan umah opah aku dulo ada kilang padi, disitu tempat aku bermain , main achi ligan, lari tak ingat punya.

antara permainan lain , main tebas pokok keladi , abis aku tebas pokok keladi yg di tanam oleh opah aku.

permainan yg paling aku suka ialah main kahwin2....aku jadi pengantin laki2, sepupu pompuan aku jadi pengantin pompuan, haha skrg sepupu aku tu dah kahwin anak dah dua.

bercerita tentang kahwin ni, bila aku jenguk opah aku tu, antara soalan cepu emas , hang ni bila nak kahwin? takada makwe kaa...aku kata solow molow,takada siapa yg nak

ianya di hangat lagi bila sepupu aku , laki2 umo 28 akan kahwin 3 minggu lagi,
dia sama sunat dgn aku, aku bersunat darjah 6, dia darjah 4.

so opah aku kasi tip yg mahal , ala din ...hang tiru mcm citer melayu.... bawak beg ...then tiba2 terlanggar awek....then kutip beg @ buku itu, maka terciptalah cinta yg kekal abadi.

besok aku try..........sapa le mangsa aku ni hehe.....
 
posted by Taqi at 7:39 AM, |

4 Comments:

Ala Din, kau tu jer yg memilih sgt, aku rekemenkan kau tak kenan, susah arr....
hang sunat derjah 6 ka...lewatnyer huhuu..liat noo
apa la din..ko memimilih sgt nie..org dah rekemen tak berkenan plak :D
apsai opah ko lg bijak dr ko din... ko dah toray lom tip mahai opah ko tu....jgn buang usia mcm tu sajork din rugi weeeiii...